Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • Boom.nl
  • Onderwijs
    • Primair onderwijs
    • Voortgezet onderwijs
    • Mbo
    • Hoger onderwijs
    • NT1
    • NT2
    • Talen
    • Docentprofessionalisering
  • Gezondheidszorg
    • Psychologie
    • Psychiatrie
    • Medisch
    • Academy
  • Juridisch
    • Bestuurskunde
    • Criminologie
    • Juridisch
  • Management
    • Coaching
    • Management
  • Geschiedenis & Filosofie
    • Geschiedenis
    • Filosofie
Klantenservice Service & informatie Orders & leveringen
Terug

Orders & leveringen

Hier vind je alle informatie over je bestelling. Van het plaatsen tot retourneren.

Inhoud
  • Bestellen
  • Betalen
  • Leveren
  • Retourneren

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling plaatsen is heel eenvoudig:

  1. Klik bij het gewenste artikel op de button ‘In winkelwagen’ en in het pop-up venster op 'Naar winkelwagen'.
  2. Hier zie je wat er in je winkelwagen zit. Controleer de gegevens van je bestelling. Klik op de button ‘Naar de kassa’ (of op ‘Verder winkelen’ wanneer je meer artikelen wilt bestellen).
  3. Je kunt ervoor kiezen om een account aan te maken. Handig voor als je vaker bij Boom besteld, zodat je al je bestellingen terug kunt zien. Je kunt ook bestellen als gast.
  4. Vul hier je contactgegevens, bezorgadres en eventueel factuurgegevens in. Als al je gegevens correct staan weergegeven, klik je op de button ‘Verder naar betaalmethode’.
  5. Selecteer de gewenste betaalwijze en klik op de button ‘Verder naar overzicht'.
  6. Controleer de gegevens van je bestelling. Desgewenst kun je een ‘factuurreferentie’ invullen. Maak je bestelling definitief door op de button ‘Bestel en betaal’ te klikken. Je wordt nu doorgestuurd naar de pagina van de door jou geselecteerde betaalmethode.
  7. Wanneer je de bestelling succesvol hebt afgerond wordt de pagina ‘Bestelling ontvangen/Betaling succesvol' weergegeven. Per e-mail ontvang je binnen enkele minuten een orderbevestiging. Indien je een digitaal product hebt besteld, ontvang je een aparte e-mail met daarin verdere instructies. Lees hier meer over digitale productinformatie.

Hoe wijzig ik mijn bezorg- of factuuradres?

Volg deze stappen om je adres in je account te wijzigen:

 

  1. Controleer of je bent ingelogd.
    • Zie je in de rechterbovenhoek de knop “Mijn account”? Dan ben je ingelogd.
    • Zie je de knop “Inloggen”? Log dan eerst in.
  2. Klik op de knop “Mijn account” in de rechterbovenhoek.
  3. Klik onder het kopje Adressen op 'Aanpassen'.
  4. Klik onder het adres op 'Wijzigen' of klik op 'Adres toevoegen'. 
  5. Verander je adresgegevens.
  6. Klik op de knop “Bevestigen”.

 

Je adres is nu succesvol gewijzigd in je account. Let op, wijziging is niet van toepassing op reeds geplaatste bestellingen.

 

Bij zakelijke of onderwijsaccounts kan enkel het bezorgadres gewijzigd worden. Het factuuradres niet. Mocht het factuuradres niet juist zijn neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Voor bestellingen met een waarde van € 20 of meer is de verzending binnen Nederland gratis. Voor bestellingen met een lagere orderwaarde zijn de verzendkosten € 2,99. 

Voor bestellingen naar het buitenland (ook naar België) hanteren wij de tarieven van PostNL. Voor nalevering buiten Nederland worden apart verzendkosten in rekening gebracht. 

 

Heb je nog vragen? Neem contact op met onze klantenservice. Op werkdagen zijn we telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur via 088-0301000 of per mail via klantenservice@boom.nl.

Krijg ik korting bij het bestellen van meerdere exemplaren?

Wij bieden de volgende staffelkortingen aan. De kortingen worden automatisch doorberekend. Je ziet dit terug in je winkelwagen. Deze korting geldt niet voor titels van andere uitgeverijen en DISK. De uitgeverij behoudt zich het recht voor titels uit te sluiten van de reguliere staffel.

 

10-29 exemplaren per titel: 5% korting

30-99 exemplaren per titel: 10% korting

100-199 exemplaren per titel: 15% korting

 

Bij de afname van 200 of meer exemplaren per titel per bestelling kun je contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@boom.nl.

Wat zijn kwalificatie-eisen?

Aan een aantal producten zoals tests, toetsen, trainingsmateriaal en vragenlijsten zijn kwalificatie-eisen verbonden. Om deze producten te kunnen bestellen heb je een zakelijk account nodig. Indien je NT1 trainingsmateriaal bestelt, geef dan de naam van de trainer op bij het bezorgadres. Lees hier hoe je dit doet.

 

Nadat je de bestelling hebt geplaatst, controleren wij of je aan de kwalificatie-eisen voldoet. Indien nodig nemen wij contact met je op. Zodra wij hebben vastgesteld dat je aan de eisen voldoet, verwerken wij je bestelling en ontvang je voor (dit deel van) je bestelling een aparte factuur.

Hoe plaats ik een review?

Reviews op de websites van Boom uitgevers zijn bedoeld om met andere klanten te delen hoe jij een artikel hebt ervaren. Na aankoop sturen we je een mail met de vraag of je de aankoop wil beoordelen. Wil je een review schrijven? Fijn!

 

Wanneer kun je een review plaatsen?

1. Je hebt het artikel gekocht via Boom uitgevers;

2. Je mening heeft betrekking op je aankoop;

3. Je gebruikt geen ongepaste taal (bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: scheldwoorden, discriminerende, racistische of terroristische uitlatingen, ziektes of verbasteringen);

4. Je review bevat geen linkjes naar andere websites;

5. Je review bevat geen commerciële inhoud en/of een commercieel doel. 

 

Wanneer verwijderen we reviews?

Boom uitgevers kan zonder bericht een review afkeuren direct nadat deze is geschreven of naderhand verwijderen. Dit kan onder andere in deze gevallen:

1. Als één of meerdere voorwaarden niet zijn nageleefd of Boom uitgevers hier een redelijk vermoeden van heeft;

2. Als de review gaat over productinformatie die fout was op het moment van aankoop, maar ondertussen is aangepast. Om te voorkomen dat klanten in de war raken, kunnen we ervoor kiezen om de review te verwijderen;

3. Wanneer de automatische controle een afwijkend patroon vaststelt, en we dus reden hebben om aan te nemen dat de review nep is.

 

Een negatieve ervaring is nooit een reden om een review af te keuren of te verwijderen. Als de review voldoet aan de voorwaarden, dan komt deze online. Hoe negatief of positief hij ook is.

 

Wanneer een review voldoet aan de bovenstaande voorwaarden, wordt deze binnen twee werkdagen geplaatst.

 

Boom plaatst nooit betaalde reviews.

 

Vanaf maart 2023 kunnen klanten alleen een review schrijven over artikelen die ze via Boom uitgevers hebben gekocht. Zo zijn we zeker dat reviews zijn geschreven door ervaringsdeskundigen. Dat doen we door kopers van een product via mail uit te nodigen voor een review over iets wat ze hebben gekocht. 

 

Op dit moment kun je niet zelf je review aanpassen of verwijderen. Wil je een review die je zelf hebt geschreven verwijderen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Momenteel staan we alleen reviews toe die in het Nederlands geschreven worden.

Ik woon in het buitenland. Kan ik een bestelling plaatsen zonder btw-berekening?

Alle door Boom uitgevers gehanteerde prijzen worden standaard inclusief btw weergegeven in de webshop.

 

Bij leveringen buiten Nederland, maar binnen de Europese Unie brengen wij geen btw in rekening wanneer je een zakelijk account hebt en hieraan een geldig BTW-nummer gekoppeld is.

 

Voor leveringen buiten de Europese Unie wordt voor particuliere én zakelijke klanten geen btw in rekening gebracht.

Betalen

How can I pay?

Het is mogelijk om te betalen met:

  • iDEAL (ABN Amro, ASN bank, bunq, ING, Knab bank, Rabobank, RegioBank, SNS bank, Triodos bank, Van Lanschot)*
  • Creditcard (Mastercard, Visa, Maestro)*
  • PayPal*
  • Bancontact*
  • Factuur particulier (via Riverty)
  • Factuur zakelijk**
  • Automatisch incasso***

 

* Niet-voorradige titels kunnen niet online afgerekend worden. Je ontvangt van ons per e-mail een factuur. Je dient het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen over te maken.
** Je ontvangt van ons per e-mail een factuur. Je dient het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen over te maken. Alleen mogelijk binnen Nederland. Additionele kosten € 1,95.
*** Alleen mogelijk bij (online)abonnementen. Door automatische incasso te kiezen als betaalmethode, geef je toestemming aan Boom uitgevers voor het sturen van doorlopende incasso-opdrachten naar je bank met betrekking tot je bestelling. Als je het niet eens bent met deze afschrijving kun je deze laten terugboeken. Neem hiervoor binnen acht weken na afschrijving contact op met je bank (vraag je bank naar de voorwaarden).

Kan ik achteraf betalen?

Wij bieden de mogelijkheid om achteraf te betalen met de betaalmethode Riverty voor particulieren of per factuur voor zakelijke klanten.

 

Riverty

Indien je ervoor kiest om per factuur te betalen, dan dien je dit binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen over te maken. Je kunt het bedrag overmaken door de betaallink in de mail te gebruiken, via myRiverty webportaal of via de Rivery app.

 

Factuur

Zakelijke klanten ontvangen van ons per e-mail een factuur. Je dient het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen over te maken. Alleen mogelijk binnen Nederland. Additionele kosten € 1,95.

Waarom wordt Riverty geweigerd?

Op het moment dat je bestelt, checken ze bij Riverty binnen een seconde een groot aantal factoren. Denk hierbij aan je persoonsgegevens, het bestelbedrag, de webshop waar je bestelt en meer. Krijg je een melding dat je betaling niet is gelukt of geweigerd is? Dan neemt Riverty je betaling helaas niet in productie. Kies in dit geval een andere betaaloptie.

Zijn de prijzen inclusief btw?

Alle door Boom uitgevers gehanteerde prijzen en tarieven voor leveringen binnen Nederland zijn inclusief btw. De gehanteerde prijzen en tarieven voor leveringen naar andere landen binnen de Europese Unie zijn standaard inclusief btw. Bij leveringen naar andere landen binnen de Europese Unie brengen wij geen btw in rekening wanneer je bij je bestelling een geldig btw-nummer opgeeft. Voor leveringen buiten de Europese Unie wordt geen btw in rekening gebracht.

 

Buiten de EU kunnen eventuele invoer- of douanerechten worden berekend als de bestelling in het land van bestemming aankomt. Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor deze kosten, die van land tot land kunnen verschillen. De hoogte van dit bedrag wordt berekend door de douane van het land waar de bestelling bezorgd wordt. Indien je wilt weten in hoeverre je deze rechten moet betalen, kun je contact op te nemen met de douane van het betreffende land.

Leveren

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Nederland:

  • de meeste van onze producten die je op werkdagen voor 21.00 uur bestelt, heb je de volgende dag in huis (verzending met PostNL). Mocht dit niet het geval zijn dan vermelden we de levertijd op de productpagina.

Europese Unie:

  • 7 werkdagen (PostNL)

Rest van de Wereld:

  • 7-21 dagen (PostNL)

Digitale producten worden direct geleverd per e-mail.

Kan ik mijn bestelling volgen?

We houden je op de hoogte via e-mail. Je ontvangt een Track & Trace link zodra het bezorgmoment bekend is. Je kunt je bestelling ook volgen via ‘Mijn account’. Ga daarvoor naar ‘Inloggen‘ of ‘Mijn account’ als je al ingelogd bent. Bekijk binnen het blok ‘Bestellingen’ op de orderregel in de kolom ‘Status’ de verzenddetails van je order.

Door welk bedrijf wordt mijn bestelling bezorgd?

Bestellingen binnen Nederland worden bezorgd door PostNL of DHL. 

Bestelling naar het buitenland worden ook bezorgd door PostNL of DHL.
Het is niet mogelijk om de bezorgdienst te kiezen. 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mij bestelling wordt bezorgd?

Mocht er bij een eerste poging onverhoopt niet kunnen worden afgeleverd, dan zal de eerstvolgende dag een tweede poging worden ondernomen. Als je bij de tweede poging niet thuis bent, zal er worden geprobeerd bij de buren af te leveren. Mocht ook dit niet lukken dan kan het pakket worden afgehaald bij de dichtstbijzijnde afhaallocatie. Betreffende bezorgdienst informeert je over de locatie van de afhaallocatie.

Moet ik inklaringskosten betalen?

Buiten de EU kunnen eventuele invoer- of douanerechten worden berekend wanneer de bestelling in het land van bestemming aankomt. Deze kosten verschillen per land. Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor deze kosten.

 

De hoogte van dit bedrag wordt berekend door de douane van het land waar de bestelling bezorgd wordt. Indien je wilt weten in hoeverre jij deze rechten moet betalen, dien je contact op te nemen met de douane van het betreffende land.

Ik heb een digitaal product besteld. Hoe ontvang ik mijn bestelling?

Boom biedt veel producten ook digitaal aan, zoals bijvoorbeeld licenties voor online leeromgevingen en e-books. In dat geval ontvang je de bestelling doorgaans binnen enkele uren per email. 

 

Heb je een bestelling niet ontvangen? Controleer dan eerst altijd je spamfolder. Als de mail met het digitale product ook daar niet te vinden is neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik woon in het buitenland. Kan ik een bestelling plaatsen zonder btw-berekening?

Alle door Boom uitgevers gehanteerde prijzen worden standaard inclusief btw weergegeven in de webshop. Bij leveringen buiten Nederland, maar binnen de Europese Unie brengen wij geen btw in rekening wanneer je bij je bestelling een geldig btw-nummer opgeeft.

 

Voor leveringen buiten de Europese Unie wordt voor particuliere én zakelijke klanten geen btw in rekening gebracht.

Retourneren

Je kunt een artikel binnen 14 dagen retour sturen of aanmelden voor retour in je besteloverzicht. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling. Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Ben je niet tevreden over je bestelling en wil je deze (deels) retourneren? Dat kan eenvoudig via ‘Retour aanmelden’ in je besteloverzicht of via de orderbevestiging in je e-mail.

 

Let op: voor digitale producten en POD-titels (Print on Demand) geldt het herroepingsrecht niet.

Is retourneren kosteloos?

De verzendkosten van het retourneren worden niet vergoed. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Een retourzending dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • Je kunt een artikel retour sturen binnen 14 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling. Als je meerdere artikelen in één keer hebt besteld, kun je deze retourneren tot 14 dagen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen;
  • Je kunt het artikel binnen deze termijn direct retoursturen, maar je kunt ons ook binnen de genoemde termijn op de hoogte stellen van het feit dat je de overeenkomst wilt herroepen. Je kunt dit doen door binnen de herroepingstermijn het modelformulier voor herroeping aan ons te sturen, maar je bent hiertoe niet verplicht. Nadat je op deze manier een retour hebt aangemeld, heb je nogmaals 14 dagen om de producten terug te sturen;
  • Het artikel dient indien redelijkerwijs mogelijk in de originele staat en in de originele verpakking teruggestuurd te worden. Indien je het artikel beschadigd retourneert, zullen wij de kosten hiervoor aan je doorberekenen, indien de waardevermindering is ontstaan doordat je te ver bent gegaan in de beoordeling van het product. Wij adviseren je daarom om het geleverde toebehoren bij je bestelling te bewaren;
  • Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  • Digitale producten en POD's (print on demand) kunnen niet geretourneerd worden. Bij het bestellen van deze producten zie je af van het herroepingsrecht.

Wanneer wordt het betaalde bedrag teruggestort?

Als je de bestelling al hebt betaald, dan wordt het betaalde bedrag teruggestort. Als je nog niet hebt betaald, dan komt de betalingsverplichting te vervallen. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending wordt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het moment dat je de overeenkomst hebt herroepen terugbetaald. Wij betalen met hetzelfde betaalmiddel terug als waarmee je hebt betaald.

Kan ik een digitaal product retourneren?

Digitale producten of producten voorzien van een unieke toegangscode voor een online product, kunnen niet geannuleerd of geretourneerd worden. Bij het bestellen van een digitaal product zie je af van je herroepingsrecht.

Ik heb een beschadigd of defect product ontvangen, wat nu?

Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging of terugbetaling.

 

Neem in dit geval contact op met onze klantenservice. Op werkdagen zijn we telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur via 088-0301000 of per mail via klantenservice@boom.nl.

Wat is het retouradres van Boom?

Hieronder vind je ons retouradres.

 

We raden je echter aan om producten niet direct naar dit adres te sturen, maar om je retour eerst aan te melden via ‘Retour aanmelden’ in je besteloverzicht of via de orderbevestiging in je e-mail. Door je retour eerst aan te melden, kunnen we je aanvraag sneller en zorgvuldiger verwerken.

 

Retouradres:

Boom Uitgevers

Postbus 15970

1001 NL Amsterdam

Kan ik een bestelling annuleren?

Een geplaatste bestelling is meestal niet te annuleren. Wanneer deze aangeboden is bij onze distributeur is dit niet meer mogelijk. In enkele gevallen is er echter nog een mogelijkheid. Neem daarvoor direct contact op met onze klantenservice via 088-0301000 of klantenservice@boom.nl.

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Persinformatie
Publiceren bij Boom
Werken bij Boom

Over Boom

Historie
Auteurs van Boom
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg